بازاریابی در اینستاگرام برای کسب‌وکارهای تجارت الکترونیک ضروری است. عدم استفاده از اینستاگرام برای تبلیغ محصول توسط صاحبان کسب‌وکار، شبیه نجاری است که فکر می‌کند اره‌های چوبی کارایی ندارند. به‌خصوص زمانی که روزانه بیش از 500 میلیون کاربر اینستاگرام از این پلتفرم استفاده و نیمی از آن‌ها حداقل یک کسب‌وکار یا تجارت را دنبال می‌کنند.

اما اینکه فروشگاه اینستاگرام دقیقاً چیست، ساخت فروشگاه اینترنتی با اینستاگرام چگونه به شما در رونق کسب‌وکارتان کمک می‌کند، چگونه می‌توانید نسبت به راه اندازی فروشگاه اینترنتی اینستاگرام اقدام کرد و اینکه فروش در اینستاگرام و حتی همکاری در فروش در آن چگونه است؛ از جمله مواردی هستند که در این مطلب به آن‌ها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید تا با رمز و راز راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام آشنا شوید.

قبل از آنکه فرآیند راه اندای فروشگاه اینستاگرامی را به شما عزیزان آموزش دهیم، لازم به ذکر است که در حال حاضر این قابلیت برای ایران فعال نیست. اما شما میتوانید با استفاده از خدمات دایان افیلیت، پیج خود را به پیج فروشگاهی تبدیل کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، از طریق شماره تماس های موجود در سایت با ما در ارتباط باشید.

فهرست مطالب

فروشگاه اینستاگرام چیست؟

قبل از اینکه درمورد راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام صحبت کنیم بهتر است درمورد اینکه فروشگاه اینستاگرام چیست بدانید. فروشگاه اینستاگرام این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا محصولاتتان را از طریق پست‌ها، استوری‌ها، تب اکسپلور و تب شاپ، مستقیماً به کاربران اینستاگرام معرفی کنید.

بیایید چند نمونه از نحوه کار فروشگاه‌های اینستاگرام را بررسی کنیم.

تصویر زیر ساعت برند MVMT است و تب فروشگاه اینستاگرام را نشان می‌دهد. چنین ساختاری این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا بدون اینکه از برنامه اینستاگرام خارج شوند، تمامی محصولات این برند را ببینند.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی اینستاگرام

با راه اندازی فروشگاه اینستاگرامی، می‌توانید محصولات موجود در سایتتان را از طریق اینستاگرام، به فروش برسانید. در چنین حالتی یک آیکون کوچک کیف خرید به تصویر شما اضافه می‌شود. با انجام این کار، وقتی کاربران روی عکس ضربه می‌زنند، می‌توانند قیمت محصولات را مشاهده کرده و برای مشاهده صفحات محصول، روی برچسب‌های محصول ضربه بزنند.

نمونه پیج فروشگاهی اینستاگرام

شما می‌توانید در هر تصویر حداکثر 5 مورد یا در هر پست چند اسلایدی (Carousel) اینستاگرام، حداکثر 20 مورد را تگ (برچسب) قرار دهید.

هر بار که عکسی را با محصولات خود تگ می‌کنید، آن محتوا در یک فید خرید انحصاری در پروفایل تجاری اینستاگرام شما ظاهر می‌شود.

شما می‌توانید محصولاتتان را در استوری‌های اینستاگرام نیز تبلیغ کنید. تصویر زیر کاربری را نشان می‌دهد که در حال مشاهده یک استوری است؛ روی برچسب محصول ضربه می‌زند تا اطلاعات بیشتری را در مورد محصول کسب کرده و سپس خرید کند.

امکانات فروشگاه اینترنتی اینستاگرام

لازم به ذکر است که برچسب‌های محصول فقط برای مشاغل کشورهای خاص در دسترس هستند. باتوجه‌به اینکه در حال حاضر این قابلیت برای کشور ایران فعال نیست، شما می‌توانید از سرورهای دیگر کشورها، جهت راه اندازی فروشگاه اینستاگرامی به این سبک، استفاده کنید.

صفحات محصول فروشگاه اینستاگرام، شامل تمام چیزهایی است که یک کاربر ممکن است بخواهد قبل از خرید بداند؛ مواردی مانند:

  • نام محصول
  • تصاویر محصول
  • شرح محصول
  • قیمت محصول
  • پیوندی برای مشاهده محصول در وب‌سایت شما
  • محصولات مرتبط

2 مزیت اصلی راه اندازی فروشگاه اینترنتی اینستاگرام

همان‌طور که گفته شد، اینستاگرام به‌سرعت در حال تبدیل‌شدن به یک پلتفرم تجارت الکترونیکی است.

شاری لوت (Shari Lott)، بنیان‌گذار و مدیرعامل برند پوشاک بچه Spearmint Love می‌گوید: وقتی قابلیت «فروشگاه اینستاگرام» را فعال کردیم، شاهد 25 درصد افزایش در بازدید و 8 درصد افزایش درآمد ناشی از خرید در اینستاگرام بودیم.

باتوجه‌به این اعداد و ارقام، به‌سادگی می‌توان متوجه شد که فعالیت در اینستاگرام، قطعا به افزایش درآمد و فروش شما کمک میکند. اما چرا؟

دو ​​دلیل اصلی وجود دارد:

1- خرید را برای مصرف کنندگان راحت‌تر می‌کند

با وجود مشاغل زیادی که برای جلب توجه مخاطبان هدف رقابت می‌کنند، بسیار دشوار است که بتوانید نظر مشتریان را سمت فروشگاه اینترنتی خود جذب کنید.

راه حل چیست؟ سعی نکنید آن‌ها به سمت شما بیایند، فروشگاه خود را سمت آن‌ها ببرید.

یکی از مهم‌ترین مزیت استفاده از اینستاگرام برای فروش این است که با آسان‌تر کردن فرآیند خرید برای کاربران، بررسی قیمت‌ها یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک محصول، خرید برای کاربر لذتبخش تر میشود. علاوه بر این، خریداران تنها با یک ضربه می‌توانند از صفحه محصول در وب‌سایت شما بازدید کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند با ضربه زدن روی آیکون بوک مارک، محصول را ذخیره کنند تا دوباره هر وقت دلشان خواست به آن برگردند. در اینجا مثالی از برند عینک آفتابی Shwood آورده شده است:

ساخت فروشگاه اینترنتی با اینستاگرام

ویژگی جدید پرداخت اینستاگرام، فرآیند خرید را لذت بخش‌تر کرده است. خریداران می‌توانند بعد از انتخاب رنگ و اندازه محصول مورد نظر، روی آن ضربه بزنند و سپس بدون اینکه از اینستاگرام خارج شوند اقدام به پرداخت کنند.

بعد از اینکه اولین سفارش آن‌ها ثبت شد، برای راحت کردن فرآیند ثبت سفارش‌های بعدی، اطلاعاتشان که شامل نام، ایمیل، اطلاعات صورتحساب و آدرس می‌شود، در پایگاه داده فیس بوک ذخیره می‌شود.

2-ساخت فروشگاه اینترنتی با اینستاگرام به تبلیغ مستقیم محصول کمک می‌کند

اینستاگرام همیشه مکانی خارق العاده برای ارتباط با مخاطبان هدف شما و برقراری روابط بهتر با مشتری بوده است.

با این حال، به کاربران اجازه می‌دهد تنها از طریق لینک در پروفایلشان استفاده کرده و یک محصول را تبلیغ کنند.

اما در حال حاضر، باتوجه‌به اینک لینک هر محصول، مستقیما در پست منحصر به آن قرار میگیرد، فرآیند خرید برای مخاطب بسیار ساده‌تر میشود.

ساوانا بویزن (Savannah Boysen)، مدیر بازاریابی در Tyme می‌گوید: «این یک روش ساده برای نشان دادن محصول است؛ بدون اینکه تجربه کاربری را تحت تاثیر قرار دهد».

همان‌طور که اینستاگرام توضیح می‌دهد: «زمانی که یک کسب و کار دارای کاتالوگ محصولی است که به حساب فیسبوک متصل است، برچسب گذاری یک محصول به‌سادگی امکانپذیر می‌شود».

نحوه ساخت فروشگاه اینترنتی با اینستاگرام

برای شروع ساخت فروشگاه اینستاگرامی، به Facebook Shop نیاز دارید. بدین دلیل که اینستاگرام در واقع اطلاعات محصول شما را از فیس بوک می‌گیرد تا فروشگاه اینستاگرام شما را ایجاد کند.

برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی اینستاگرام چندین مرحله وجود دارد که شما باید آن‌ها را با هم ادغام کنید و ممکن است کمی طول بکشد تا اینستاگرام حساب شما را تائید کند. با این حال، این کار ارزش انتظار را دارد.

برای ایجاد فروشگاه فیس بوک دو روش اصلی وجود دارد:

روش اول: ایجاد یک فروشگاه فیس بوک مستقل

بسته به کشوری که تجارت شما در آن مستقر است، ممکن است بتوانید سفارشات خود را مدیریت کرده و مستقیما از طریق Facebook پرداخت کنید.

ما این روش را توصیه نمی‌کنیم. اولا سیستم مدیریت تجارت الکترونیک فیس بوک عالی نیست و بسیاری از ویژگی‌هایی را که در یک پلتفرم تجارت الکترونیک وجود دارد، ندارد.

ثانیا شما احتمالا از قبل وب‌سایتی برای فروشگاه خود دارید؛ بنابراین، اگر یک فروشگاه فیس بوک مستقل ایجاد کنید، باید دو فروشگاه جداگانه را با دو مجموعه سفارش مدیریت کنید.

در عوض، ما روش دوم را پیشنهاد می‌دهیم:

روش دوم: همگام سازی وب‌سایت تجارت الکترونیک خود با صفحه فیس بوک

هنگام استفاده از یک پلتفرم مانند Shopify، می‌توانید کل کاتالوگ محصولات خود را با Facebook همگام سازی کنید. این بدان معناست که نیازی به ایجاد دستی لیست محصولات نیست. بعلاوه، از این طریق، پیگیری موجودی به صورت خودکار انجام می‌شود و می‌توانید تمام سفارشات Facebook Shop خود را از داشبورد Shopify مدیریت کنید.

این روش کارها را ساده‌تر می‌کند و وقت کمتری می‌گیرد. به این ترتیب می‌توانید روی موارد مهم مانند افزایش فروش در اینستاگرام تمرکز کنید.

به همین دلیل، این راهنما به شما نشان می‌دهد چگونه یک Instagram Shop ایجاد کنید که به طور یکپارچه با وب‌سایت تجارت الکترونیکی Shopify شما ادغام شود.

به طور خلاصه، برای راه اندازی یک فروشگاه اینستاگرام باید این سه مورد را متصل و همگام سازی کنید:

  • فروشگاه Shopify
  • صفحه / فروشگاه فیس بوک
  • پروفایل تجاری اینستاگرام

مرحله به مرحله راه اندازی فروشگاه اینترنتی اینستاگرام

مرحله 1: برآورده کردن تمامی نیازهای اینستاگرام

برای شروع راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام، شما نمی‌توانید از فروشگاه Instagram برای فروش خدماتی که مورد تائید اینستاگرام نیست، استفاده کنید.

شما فقط حق فروش کالاهای فیزیکی واجد شرایط را دارید. به علاوه، یکی از مجوزهای لازم برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی این است که کسب و کار شما باید از سیاست‌های تجاری اینستاگرام پیروی کند. از طرف دیگر، تجارت شما باید در کشوری واقع شود که به این ویژگی دسترسی داشته باشد.

اکنون، شما باید مطمئن شوید که آخرین نسخه برنامه Instagram را برای استفاده از ویژگی Instagram Shop در اختیار دارید. اگر آخرین نسخه اینستاگرام را در اختیار دارید باید بتوانید آیکون‌های کوچک کیف خرید را در پست‌های قابل خرید مشاهده کنید:

راه اندازی فروشگاه اینترنتی اینستاگرام برای فروش بیشتر

اگر هنگام استفاده از برنامه هیچ برچسب Instagram Shop را مشاهده نمی‌کنید، برای به روزرسانی برنامه به سراغ تنظیمات دستگاه خود بروید.

در مرحله بعد، برای راه اندازی فروشگاه اینستاگرام، باید یک پروفایل تجاری اینستاگرام داشته باشید.

خوشبختانه، تبدیل پروفایل اینستاگرام شما به ورژن تجاری، تنها یک دقیقه طول می‌کشد. به علاوه، شما به سایر ابزارهای تجاری مانند دکمه‌های کال تو اکشن، Insights اینستاگرام و تبلیغات اینستاگرام دسترسی خواهید داشت.

آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی با اینستاگرام

برای انجام این کار، به تنظیمات Instagram بروید:

آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی اینستاگرام

همچنین باید پروفایل کسب و کار اینستاگرام خود را به صفحه کسب و کار فیس بوک خود لینک کنید. برای این کار باید یک صفحه فیس بوک داشته باشید.

فروش در اینستاگرام با راه اندازی پیج بیزینسی

مرحله 2: افزودن کاتالوگ محصولات خود به فروشگاه فیس بوک

به یاد داشته باشید، فروشگاه‌های اینستاگرام اطلاعات محصول را از فیس بوک می‌گیرند. اکنون که حساب اینستاگرام شما به صفحه فیس بوک لینک شده است، باید یک فروشگاه فیس بوک ایجاد کنید و کاتالوگ محصولات خود را با آن همگام سازی کنید. همچنین این امکان را برای شما فراهم می‌کند محصولاتتان را مستقیما در فیس بوک تبلیغ کنید.

در اینجا مثالی از صفحه محصولات Facebook Shop با نام برند آرایشی KKW Beauty آورده شده است:

نمونه سایت شاپیفای

اگر قبلا این کار را نکرده‌اید، ابتدا باید فروشگاه Shopify ایجاد کنید و برخی از محصولات را به آن اضافه کنید.

سپس، برای اتصال فروشگاه Shopify خود به صفحه فیس بوکتان، روی آیکون بعلاوه کنار «کانال فروش» در نوار کناری سمت چپ داخل داشبورد Shopify کلیک کنید.

اتصال فروشگاه Shopify به صفحه فیس بوک

پس از اتصال حساب‌های خود، باید کاتالوگ محصولاتتان را به Facebook اضافه کنید.

برای انجام این کار، به صفحه مدیر محصول در داشبورد Shopify بروید، محصولات خود را انتخاب کنید، روی «Make Products Available» در فهرست کشویی کلیک کنید و Facebook را انتخاب کنید.

صفحه مدیر محصول در داشبورد Shopify

مرحله 3: تنظیم کانال فروش اینستاگرام

در مرحله بعدی، شما باید Instagram را به عنوان کانال فروش در داشبورد Shopify مشابه روش قبل تنظیم کنید. دوباره، فقط کافی است روی نماد بعلاوه کلیک کنید تا یک کانال فروش اضافه کنید، سپس Instagram را اضافه کنید:

تنظیم کانال فروش اینستاگرام

مرحله 4: منتظر ماندن برای تائید حساب

در این مرحله شما باید:

  • پروفایل اینستاگرام خود را به یک پروفایل تجاری تبدیل کنید.
  • پروفایل تجاری اینستاگرام خود را به صفحه تجارت فیس بوک پیوند دهید.
  • فروشگاه Shopify خود را با صفحه فیس بوک خود پیوند دهید.
  • فروشگاه فیس بوک را ایجاد کرده و محصولات خود را با آن همگام سازی کنید.
  • فروشگاه Shopify خود را با حساب اینستاگرام خود پیوند دهید.

اکنون که یک فروشگاه فیس بوک به پروفایل اینستاگرام خود اضافه کردید، اینستاگرام قبل از اینکه به شما امکان ایجاد یک فروشگاه اینستاگرامی را بدهد، به طور خودکار حساب شما را بررسی می‌کند. روند بررسی ممکن است چند روز طول بکشد. وقتی حساب شما تائید شد، اینستاگرام اعلانی را به شما نشان می‌دهد:

مرحله 5: تائید اینکه کدام فروشگاه فیس بوک را به اینستاگرام اضافه کنید

پس از دریافت اعلان تائید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که تائید کنید کدام فروشگاه فیس بوک را می‌خواهید به پروفایل اینستاگرام خود متصل کنید.

برای انجام این کار، روی «شروع به کار» در اعلان ضربه بزنید یا به تنظیمات تجاری اینستاگرام بروید و روی «خرید» ضربه بزنید.

شروع فروش در اینستاگرام

سپس، به‌سادگی Facebook Shop موردنظر برای استفاده با پروفایل اینستاگرام خود را انتخاب کنید.

اکنون، تمام محصولات شما در اینستاگرام، Facebook Shop و فروشگاه Shopify شما همگام سازی می‌شوند.

تبریک می‌گویم، شما اکنون یک فروشگاه اینستاگرام دارید!

مرحله 6: نشان دادن محصولات خود در پست‌ها و استوری‌های اینستاگرام

اکنون می‌توانید برچسب گذاری محصولات خود را در پست‌ها و استوری‌های اینستاگرام آغاز کنید. هنگام ایجاد یک پست اینستاگرام، اکنون می‌توانید محصولات خود را به همان روشی که معمولا افراد را برچسب گذاری می‌کنید، برچسب گذاری کنید:

سپس، پست‌های شما شامل آیکون کیف خرید و برچسب‌های خرید برای محصولات ارائه شده در پست‌هایتان خواهد بود. در اینجا مثالی از برند پوشاک Finisterre که یک نمونه افیلیت مارکتینگ در اینستاگرام است آورده شده است:

چگونه فروشگاه خود را در اینستاگرام توسعه دهیم؟

راه اندازی فروشگاه اینترنتی اینستاگرام به تنهایی مفید نخواهد بود. برای آگاهی مردم از محصولات، باید آن‌ها را جلوی دید مخاطبان قرار دهید. در ادامه نکات مهمی در خصوص راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام و توسعه آن مطرح شده است:

1-استفاده از هشتگ

هشتگ های اینستاگرام یک استراتژی موثر برای تقویت قابلیت کشف تولید محتوا در اینستاگرام هستند. آن‌ها می‌توانند به شما کمک کنند در تب Search & Explore ظاهر شوید. علاوه بر این، اگر گروهی از خریداران تصمیم بگیرند هشتگ های شما را دنبال کنند، شما یک کانال بازاریابی رایگان دریافت می‌کنید که می‌توانید در هر زمان از آن برای جلب توجه مخاطبانتان استفاده کنید.

به عنوان مثال Eiger Adventure، با استفاده از هشتگ های ویژه در پست‌های خرید، توجه مردم را به خود جلب می‌کند.

2-استفاده از ویژگی برچسب محصول در استوری‌های اینستاگرام

برای برچسب گذاری محصولات در استوری‌های اینستاگرام، می‌توانید از برچسب «محصول» استفاده کنید. این اپلیکیشن به شما امکان می‌دهد 4 سبک مختلف برچسب را انتخاب کنید که مهم‌ترین آن‌ها شامل یک برچسب با نام محصول که به رنگ خاکستری یا رنگین کمانی است و یک آیکون کیف خرید است. همچنین می‌توانید رنگ و متن برچسب را ویرایش کنید.

علاوه بر این، شما می‌توانید محصولات را هم در پست جدید و هم قدیمی برچسب گذاری کنید؛ بنابراین برای استفاده بیشتر از فروشگاه اینستاگرامی خود، ارزش دارد پست‌های قبلی خود را مرور کرده و محصولات را در صورت لزوم برچسب گذاری کنید.

متاسفانه، شما نمی‌توانید استوری‌های منتشر شده را ویرایش کنید؛ بنابراین اگر اضافه کردن برچسب محصول را فراموش کردید، باید Story را حذف کرده و دوباره منتشر کنید.

3-اجرای تبلیغات فروشگاه اینستاگرام

اینستاگرام گزینه‌ای را معرفی کرده است تا پست‌های ویژه‌تان را تبلیغ کنید.

افرادی که روی این تبلیغات ضربه بزنند به صفحه توضیحات محصول در اینستاگرام منتقل می‌شوند و می‌توانند از فروشگاه شما خرید کنند.

برای راه اندازی تبلیغات فروشگاه اینستاگرام، مدیریت تبلیغات فیس بوک خود (Facebook Ads Manager) را باز کرده و مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی «+CREATE» کلیک کرده و یک هدف (دسترسی، آگاهی برند، کلیک روی پیوند، تعامل پست یا تبدیل) را انتخاب کنید.
  • مخاطبانی را انتخاب کنید که می‌خواهید آن‌ها را هدف قرار دهید.
  • گزینه «ویرایش مکان» را باز کرده و «Instagram Feed» را به عنوان تنها مکانی که می‌خواهید تبلیغات خود را اجرا کنید، انتخاب کنید.
  • در طول سفارشی سازی مجموعه آگهی، استفاده از پست موجود (Use Existing Post) را انتخاب کنید.
  • محتوای خریدی را که می‌خواهید به عنوان تبلیغ اجرا کنید انتخاب کنید.
  • اطلاعات آگهی خود را تکمیل کرده و روی گزینه «ادامه» کلیک کنید.

اطمینان حاصل کنید که پست‌هایی که به عنوان تبلیغ اجرا می‌کنید شامل تصاویر با کیفیت بالا، هشتگ های توصیفی و برچسب‌های دقیق هستند. این امر باعث می‌شود کاربران از کسب و کار شما استقبال بیشتری کنند.

خواندن این مطلب خالی از لطف نیست: بهترین آنلاین شاپ های اینستاگرام

راه اندازی فروشگاه اینستاگرام و پیوستن به دایان افیلیت؟

اگر فالوورهای زیادی در اینستاگرام دارید، با ملحق شدن به برنامه دایان افیلیت که یک روش کسب درآمد از اینستاگرام است، می‌توانید به راحتی درآمد خود را افزایش دهید.

شما عزیزان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این برنامه که یکی از معدود ایده‌های کسب و کار اینترنتی اجرا نشده در ایران است می‌توانید از طریق پنل کاربری خود در سایت برای ما تیکت ارسال کنید یا اینکه با یکی از شماره‌های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

همچنین بخوانید: نکات فروش اینترنتی

جمع بندی

 راه اندازی فروشگاه اینترنتی اینستاگرام شاید در نگاه اول آسان به نظر برسد؛ اما واقعیت چیز دیگری است. برای اینکه در ساخت فروشگاه اینترنتی با اینستاگرام موفق شوید، باید نکات زیادی را رعایت کنید و آماده روبرو شدن با مشکلات زیادی را در طول مسیر داشته باشید. با رعایت نکات مهم فروش در اینستاگرام که در این مقاله به آن پرداختیم، می‌توانید از این اپلیکیشن جهانی کسب درآمد کنید.

مقاله مرتبط: همکاری در فروش کفش در اینستاگرام

آیا راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام

بله این فروشگاه کاملا رایگان است.
تمام آنچه برای شروع به کار نیاز دارید یک صفحه کسب و کار در فیس بوک و یک پروفایل تجاری اینستاگرام (هر دو رایگان است) و اتصال این دو به یکدیگر است.
پس از اتمام این کار، به‌سادگی کاتالوگ محصولات تجاری خود را بارگذاری کنید، ویژگی خرید را فعال کنید و آماده شروع فروش در اینستاگرام باشید.

آیا زدن سوپرمارکت اینترنتی ایده خوبی است؟

از آنجایی که مردم این روز ها بسیار پر مشغله هستند، بنابراین زدن سوپرمارکت اینترنتی ایده خوبیبنظر میرسد؛ اما به این نکته توجه داشته باشید که قبل از زدن سوپرمارکت اینترنتی، درمورد پرفروش ترین محصولات سوپرمارکت تحقیق کنید و آن ها را لیست کنید.

مقالات مرتبط:
تیک آبی اینستاگرام

امتیاز بدهید.

موضوع مرتبط

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

3 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • اگه بدون فروشگاهی کردن توی اینستاگرام محصول بفروشیم مشکلی پیش میاد؟

    پاسخ
  • حیف که تو ایران نداریم
    چقد کارو راحت می کنه

    پاسخ
  • رویا صبوری
    دی 19, 1400 4:14 ب.ظ

    من سایت زدم، پیج فروشگاهی توی اینستاگرام زدم و حتی کانال تلگرام هم زدم در 5 سال اخیر، ولی اینستاگرام در این بین ثابت کرد که به معنای واقعی سود خالصه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست