بسیاری از محتواهایی که در شبکه های اجتماعی تماشا می کنیم از تعدادی موزیک جذاب استفاده می کنند که اصطلاح به موسیقی های تیک تاکی معروف هستند؛ اما این موضوع نشان می دهد که موسیقی چقدر در میزان اثرگذاری محتوا می تواند نقش مهمی داشته باشد. قطعا بسیاری از ما برای اینکه بتوانیم حسمان را در شبکه های اجتماعی به مخاطب انتقال دهیم از موسیقی استفاده کرده ایم. یکی از راه های بسیار ساده برای جذاب کردن محتوا، گذاشتن آهنگ در استوری اینستاگرام است. در ادامه همراه ما باشید تا باهم یاد بگیریم: «چگونه در اینستاگرام آهنگ استوری کنیم»

برای دریافت PDF این مقاله اینجا کلیک کنید.

افزودن موسیقی به استوری اینستاگرام بدون ابزار

گذاشتن آهنگ در استوری اینستاگرام بدون برنامه

از دو روش زیر بدون استفاده از ابزارهای جانبی و با امکانات اینستاگرام می توانید به استوری های خود آهنگ دلخواهتان را اضافه کنید.

گذاشتن آهنگ با استفاده از قابلیت MUSIC اینستاگرام

بیشترین تعامل افراد در شبکه اجتماعی اینستاگرام در بخش استوری شکل می گیرد. به همین دلیل با هر بار آپدیت قابلیت های جدیدی به آن اضافه می شود تا کاربران بتوانند تعامل بیشتری با مخاطبان خود داشته باشند. همانطور که می دانید افرادی که در اینستاگرام فعالیت می کنند و مخاطبان زیادی دارند، به میزان لایک و بازدید مخاطبین در استوری ها اهمیت زیادی می دهند.

اینفلوئنسرها و صاحبین کسب و کارهای کوچک و بزرگ برای داشتن پیج موفق در اینستاگرام باید محتواهای جذابی را در اینستاگرام قرار دهند، تا مخاطبان بیشتر با آن ها ارتباط برقرار کنند. به همین خاطر، اینستاگرام در ژوئن سال 2018 قابلیت اضافه کردن موسیقی به استوری را اضافه کرد. با استفاده از این قابلیت «گذاشتن آهنگ روی عکس در استوری اینستاگرام» به آسانی فراهم خواهد شد.

برای استفاده از ابزار MUSIC در استوری اینستاگرام مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا وارد تب Home شوید و به قسمت استوری بروید.
  • پس از انتخاب عکس یا ویدیو از گالری بر روی آیکون استیکر ضربه بزنید.
استیکر در استوری
  • از منوی نمایش داده شده آیکون MUSIC را انتخاب کنید.
استیکر موزیک در اینستاگرام
  • در ادامه لیستی از موسیقی برایتان نمایش داده می شود و می توانید با استفاده از قابلیت search آهنگ مورد نظر خود را جست و جو کنید. یکی از قابلیت های جذاب این بخش این است که به کاربر اجازه می دهد تا قسمت مورد علاقه خود را از آهنگ گلچین کند و تنها قسمتی را که می خواهد بر روی ویدیو یا تصویر خود بگذارد. این نکته را در نظر داشته باشید که حداکثر زمان موسیقی 15 ثانیه است.
لیست آهنگها برای استوری
  • پس از انتخاب موسیقی گزینه your story را زده و استوری خود را به نمایش بگذارید.
اضافه کردن آهنگ به استوری

نکاتی که باید هنگام استفاده از ابزار Music رعایت کنید

  • می توانید قبل از به اشتراک گذاشتن استوری، پیش نمایش آن را مشاهده کنید
  • اگر قصد حذف موسیقی را دارید، می توانید با نگه داشتن انگشت بر روی آیکون Music آن را به سمت سطل زباله که در پایین صفحه قرار گرفته بکشید.
  • موسیقی انتخابی می تواند هم بر روی ویدیو و هم بر روی عکس استفاده شود.
  • اگر عکسی انتخابیتان حاوی موسیقی باشد، به صورت ویدیو ذخیره می شود
  • فعل امکان انتخاب موسیقی از حافظه گوشی با این قابلیت وجود ندارد. برای این کار می توانید از اپلیکیشن های ساخت ویدیو استفاده کنید.

قرار دادن موزیک در استوری اینستاگرام با قابلیت HANDS-FREE

اگر از همان روزهای ابتدایی که استوری به اینستاگرام اضافه شده بود، کاربر اینستاگرام بوده اید، قطعا با این قابلیت آشنا هستید. این قابلیت نیز برای گذاشتن آهنگ در استوری اینستاگرام استفاده می شود. قابلیت HANDS-FREE برای ضبط صدای در حال پخش هنگام ضبط ویدیو استفاده می شود. با استفاده از این قابلیت می توانید بدون نگه داشتن انگشت ویدیوی خود را ضبط کنید. برای استفاده از این قابلیت باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا وارد استوری اینستاگرام شوید.
  • سپس گزینه HANDS-FREE را انتخاب کنید. در نسخه های قدیمی این گزینه در نوار پایینی صفحه قرار داشت اما در آپدیت جدید اینستاگرام گزینه HANDS-FREE در نوار سمت چپ قرار گرفته است.
اضافه کردن موزیک در استوری با hands-free
  • پس از انتخاب این گزینه، آهنگ مورد نظر خود را در گوشی پخش کنید.
  • مجدد به صفحه استوری برگردید و بر روی گزینه ضبط بزنید. می توانید با انتخاب استیکر sound on به کاربران خود بگویید که استوری تان حاوی موسیقی است و باید با صدا آن را گوش دهند.

اگر از قابلیت استوری در اینستاگرام استفاده می کنید این مطلب نیز به دردتان می خورد: آموزش گذاشتن چند عکس در استوری در 1 دقیقه

چرا گزینه موزیک در استوری اینستاگرام نیست؟

توجه داشته باشید که برای استفاده از این قابلیت Music حتما باید اینستاگرام خود را آپدیت کنید؛ همچنین در صورت عدم نمایش این آیکون، باید از فیلترشکن یا VPN استفاده کنید. پس از نصب فیلتر شکن از اینستاگرام خارج شده و مجدد وارد اینستاگرام شوید.

اضافه کردن موزیک به استوری در اینستاگرام با برنامه های مختلف

اضافه کردن موزیک به استوری با ابزار

برای گذاشتن آهنگ روی عکس در استوری اینستاگرام با موبایل های اندرویدی و آیفون می توانید از برخی اپلیکیشن های جانبی نیز استفاده کنید که لیست این ابزارها را به همراه لینک دانلود در ادامه برایتان قرار خواهیم داد:

استفاده از ابزار Shazam برای گذاشتن آهنگ در استوری اینستاگرام آیفون

استفاده از ابزار Shazam برای گذاشتن آهنگ در استوری اینستاگرام آیفون

افرادی که از گوشی آیفون استفاده می کنند، می توانند برای گذاشتن موزیک در استوری اینستاگرام از برنامه Shazam استفاده کنند. می توانید آهنگ مورد نظر خود را در این برنامه انتخاب کنید و سپس با زدن بر روی آهنک روی گزینه More زده و گزینه Share را انتخاب کنید. پس از زدن این گزینه از منوی نمایش داده شده گزینه Instagram Stories را انتخاب کنید تا آهنگ وارد برنامه اینستاگرام شود.

دانلود اپلیکیشن Shazam برای آیفون از اپ استور

گذاشتن آهنگ در استوری اینستاگرام اندروید و آیفون با اپلیکیشن SoundCloud

گذاشتن آهنگ در استوری اینستاگرام اندروید و آیفون با اپلیکیشن SoundCloud

یکی دیگر از راه های قرار دادن موزیک در استوری اینستاگرام استفاده از اپلیکیشن SoundCloud است. ابتدا آهنگ مورد نظر را در برنامه جست و جو کنید و سپس بر روی گزینه Share در منوی مربوط به آهنگ ضربه بزنید. سپس گزینه Share to Instagram Stories را انتخاب کنید تا موسیقی وارد استوری اینستاگرام شود. به صورت معکوس نیز می توانید با زدن موسیقی بر روی استوری اینستاگرام گزینه Play on soundcload را انتخاب کنید تا آهنگ مجدد در اپلیکیشن پخش شود. این قابلیت به کاربران اجازه می دهد تا در صورتی که کاربر دیگری از طریق SoundCloud استوری خود را به نمایش گذاشت، بتوانند آن موسیقی را در SoundCloud خود پخش یا ذخیره کنند.

دانلود اپلیکیشن SoundCloud برای آیفون از اپ استور
دانلود اپلیکیشن SoundCloud برای اندروید از گوگل پلی

گذاشتن آهنگ روی عکس در استوری اینستاگرام با استفاده از اپلیکیشن Spotify

اضافه کردن موسیقی با استوری اینستاگرام با استفاده از اپلیکیشن Spotify

عملکرد اپلیکیشن Spotify مشابه با اپلیکیشن Soundcload است. اگر در Spotify حساب کاربری دارید، می توانید برای قرار دادن موزیک در استوری اینستاگرام، آهنگ دلخواه خود را جستجو کرده و سپس با انتخاب گزینه Share و سپس Instagram Stories آن را وارد استوری اینستاگرام کنید. اگر شخص دیگری نیز از طریق Spotify بر روی استوری خود موزیک گذاشته باشد، می توانید با زدن بر روی موسیقی و گزینه open in Spotify آهنگ را در اپلیکیشن خود پخش کنید.

دانلود اپلیکیشن Spotify برای آیفون از اپ استور
دانلود اپلیکیشن Spotify برای اندروید از گوگل پلی

گذاشتن موزیک در استوری اینستاگرام با استفاده از اپلیکیشن Inshot

گذاشتن موزیک در استوری اینستاگرام با استفاده از اپلیکیشن Inshot

اگر می خواهید به صورت حرفه ای استوری تان را ویرایش کنید، بهتر است از بهترین برنامه کلیپ ساز استوری یعنی Inshot استفاده کنید. با استفاده از این اپلیکیشن می توانید علاوه بر اضافه کردن موسیقی، انواع افکت های صدا را به ویدیوی خود اضافه کنید. همچنین با این اپلیکیشن می توانید ویدیوهای خود را کوتاه کرده و انواع افکت های تصویری را بر روی آن اعمال کنید.

دانلود اپلیکیشن InShot برای آیفون از اپ استور
دانلود اپلیکیشن InShot برای اندروید از گوگل پلی

کلام پایانی

در این مقاله یاد گرفتیم که چگونه در اینستاگرام آهنگ استوری کنیم و انواع روش ها را با یکدیگر بررسی کردیم. در حال حاضر آسان ترین روش برای گذاشتن آهنگ در استوری اینستاگرام، استفاده از قابلیت Music است که در قسمت آیکون استیکر در بخش استوری قرار گرفته است. روش های دیگری نیز همچون استفاده از اپلیکیشن های پخش موسیقی مانند Spotify یا Soundcload کاربری خواهد بود. توصیه ما این است که برای ویرایش و ادیت حرفه ای تر محتوا از اپلیکیشن های حرفه ای مانند Inshot استفاده کنید.

چگونه متن اهنگ را در استوری بگذاریم؟

یکی از سوال های رایجی که در این زمینه پرسیده می شود نحوه گذاشتن آهنگ با متن در استوری اینستاگرام است. قابلیت Music که پیش تر درباره آن توضیح دادیم این امکان را به کاربران می دهد که موسیقی مورد نظرشان را همراه با متن در استوری بگذارند. با انتخاب موسیقی، متن آهنگ بر روی صفحه نمایش داده می شود و می توانید نحوه اجرای آن بر روی استوری را از بین گزینه های موجود انتخاب کنید.

آیا گذاشتن فیلم طولانی در استوری اینستاگرام وجود دارد؟

بله شما می توانید یه ویدیوی چند دقیقه ای را در استوری خود به اشتراک بگذارید اما نکته بسیار مهم این است که هر استوری تنها 15 ثانیه از ویدیو را نمایش می دهد و به عنوان مثال اگر قصد به اشتراک گذاری یک ویدیوی 60 ثانیه ای را داشته باشید، ویدیو در 4 استوری نمایش داده می شود.

5/5 - (1 امتیاز)

موضوع مرتبط

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست